Szkoła Marzeń
– uzyskane wsparcie 11 046,72zł
Projekt dotyczył działań w zakresie trzech priorytetów:
1 rozwoju szkoły w kierunku zapewniania równych szans edukacyjnych uczniom, w tym uczniom niepełnosprawnym,
2. kształtowanie u uczniów aktywnych postaw wobec przemian społecznych,
3. wzmocnienie roli szkoły w aktywizowaniu społeczności lokalnych wokół wspólnych działań na rzecz edukacji i wychowania młodzieży.
W czasie realizacji projektu tworzyliśmy atmosferę tolerancji , dążyliśmy do indywidualizacji pracy ucznia uwzględniając jego osobowość, potencjał, zainteresowania i możliwości. Nasz uczeń to człowiek otwarty na świat, myślący kreatywnie, umiejący odnaleźć się w każdej sytuacji stosując zasadę dyplomacji
Projekt realizowany był poprzez działania:
1. Tacy sami- zajęcia socjoterapeutyczne poprzedzone diagnozą ucznia i środowiska rodzinnego
2. My w Europie- powołanie klubu europejskiego
3. Małe formy teatralne – stworzenie szkolnego teatru
4. Chcecie bajki –oto bajka –klub przyjaciół książki,
5. Z nami o nas – szkolni dziennikarze
6. Uwierzę w marzenia – zajęcia plastyczno – rzemieślnicze, taneczno –ruchowe, turystyczno –krajoznawcze i kulturalne
7. Szkolni mediatorzy
8. Nie jesteś sam – pomoc uczniom o specjalnych potrzebach
Celem planowanych działań było podniesienie jakości pracy szkoły, zwiększenie szans edukacyjnych i życiowych dzieci i młodzieży, stworzenie systemu pomocy psychologiczno –pedagogicznej, również uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zapewnienie uczestnictwa w kulturze. Nabycie kompetencji społecznych, ukształtowanie aktywnych postaw wobec przemian społecznych, poprawa funkcjonowania uczniów w społeczeństwie, zwiększenie dostępu do nowych technologii i nowoczesnych pomocy dydaktycznych, stworzenie lokalnej koalicji instytucji i osób, zaangażowanie uczniów w lokalne działania samorządowe, budzenie zainteresowań przyrodniczych, plastyczno – rzemieślniczych, kulturalnych i teatralnych. Wspieranie współpracy między szkołami i instytucjami lokalnymi, rozwijanie wrażliwości i szacunku dzieci na poezję, literaturę i sztukę. Utworzenie multimedialnej prezentacji szkoły, nabycie umiejętności z zakresu dyplomacji i savoire vire, poznanie walorów turystyczno –krajoznawczych ojczyzny
W tracie realizacji działań uczniowie wyszukiwali informacje na konkretne tematy, gromadzili informacje, obsługiwali pocztę elektroniczną, odbierali i wysyłali wiadomości, rozmawiali w grupach dyskusyjnych