Podczas zajęć rozwijających zainteresowania informatyczne uczniowie klasy szóstej realizują założenia innowacji pedagogicznej „W świecie QR kodów”. Mają wówczas okazję, aby korzystać ze sprzętów elektronicznych (smartfonów, tabletów) w celach edukacyjnych. Dzięki zainstalowanym wcześniej specjalnym aplikacjom dekodującym kody QR (z ang. Quick Response) szóstoklasiści skanują i rozszyfrowują ukryte w nich informacje. Niepozorne kwadraciki, które zastąpiły kody kreskowe w handlu i przemyśle mogą mieścić ponad 4 tys. znaków alfanumerycznych! Uczniowie bardzo lubią pracę z kodami.
Podczas kolejnych spotkań odkrywają ich tajemnice. Dziś po raz pierwszy zamalowywali QR kody. Wymagało to dużej koncentracji i dokładności, gdyż jedna pomyłka mogła spowodować błąd w odczycie. Praca zakończyła się sukcesem i ostatecznie wszyscy uczniowie odkodowali ukryte informacje.
W planach przed uczniami biorącymi udział w innowacji stoją kolejne wyzwania, m. in. próby generowania kodów QR, czyli kodowania wybranych słów, udział w grze terenowej „QR wyścig” oraz konkurs, w którym będą mogli wykazać się wszystkimi umiejętnościami nabytymi podczas jej trwania.
Robert Maciejewski